Welcome to our site

Orang yang bahagia itu akan selalu menyediakan waktu untuk membaca kerana membaca itu sumber hikmah, menyediakan waktu tertawa kerana tertawa itu muziknya jiwa, menyediakan waktu untuk berfikir kerana berfikir itu pokok kemajuan, menyediakan waktu untuk beramal kerana beramal itu pangkal kejayaan, menyediakan waktu untuk bersenda kerana bersenda itu akan membuat muda selalu dan menyediakan waktu beribadat kerana beribadat itu adalah ibu dari segala ketenangan jiwa.

Followers

Thursday 21 April 2011

Tips lajukan broadband part 2

Ok nie tips aku yang ke 2 . bagi aku aku tips nie baik digunakan sebab Daa 5 laptop kwn aku buatkan..semua berpuas hati . first dorang cakap. wahh laju lah or laju erk . .Hehe.  .:) . 


OK begini ~


1.Start -> Taip CMD (Command prompt akan keluar nnt) 


2.Taip IPCONFIG untuk mendapatkan IP Address Anda.




3.Buka Notepad -> Masukkan Kod ini -> c:\windows\system32\ping (Masukkan IP anda) -t




4.Simpan Notepad tersebut sebagai Ping.bat -> Letakkan di Desktop anda.


5.Run Ping.bat tadi.anda akan dapat paparan seperti ini .



6.Anda boleh cuba sama ada kelajuan internet anda berubah ataupn tak.aku sarankan guna google chrome. :)


Senang kan. . hehe! Owh yaa . .setiap kali melayari internet tau On9 . Ping.bat nie mestilah Run .Lagi 1 setiap kali disconnect Ip Address akan berubah.Jadi Kenalah wat sekali lagi langkah2 di atas nie. Edit sahaja Ip Address kat notepad tue. .begitulah seterusnyaa . .hehehe!! 


*Selamat Mencuba Kawan2 . .Klu tak dapat blh lah tny aku kat email evisu5o5@gmail.com . OK . . :) . Sharing is Best. ! . .

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...